Nowy silnik, ale dalej stary, dobry Porsche
W 1971 roku Porsche wprowadziło 911 E 2.4 - drugi model 911 pierwszej generacji. Etykieta E oznaczała jedno z pierwszych zastosowań powłoki pokrytej dłuższym czasem. Oznaczało to nowy silnik, a także zmiany na zewnątrz i wewnątrz. Najważniejszą zmianą był nowy, 2,4-litrowy silnik z czterema cylindrami, który osiągnął moc ośmiu marek. Mimo że to był nowy silnik, był on wyposażony w wiele ze starszych części i bardziej przypominał niektóre silniki starszych modeli. Silnik był bardziej wydajny niż większość wcześniejszych modeli i miał wystarczającą moc, aby sprostać coraz populacji samochodów rywalizujących z Porsche.
Zmiany na zewnątrz i wewnątrz
Wraz z nowym silnikiem pojawiły się nowe elementy stylistyczne, które rozróżniały 911E od wcześniejszych modeli tej marki. Najważniejsza różnica dotyczyła wykończenia na drzwiach - od teraz miały one chromowane listwy wzdłuż szyby, które szybko stały się jednym z ikonicznych elementów tego modelu. Nowy kształt nadwozia miał obniżoną linię dachu i obniżoną linię maski - zmiany te miały usprawnić prowadzenie i poprawić wygląd samochodu. Opcjonalne, wykończone w chrom lusterka, uchwyty i przedni zderzak to kolejne elementy, które zostały dodane. Po wprowadzeniu modelu E, pojawiły się nowe wykończenia we wnętrzu Porsche. Przednia klapka dostała trzymanualny trzyczęściowy wyłącznik uruchamiający silnik, zamiast dźwigni zapłonu. Wnętrze samochodu wyposażono w skórzane sportowe fotele, które nie były obecne w poprzednich modelach. Kompozycja foteli obejmowała dwa fotele z przodu i sześcioosobową kanapę z tyłu.
Porsche 911 E 2.4 z 1971-1973 może być dziś drogim skarbem
Model Porsche 911 E 2.4 z 1971-1973 roku wciąż cieszy się dużym szacunkiem wśród kolekcjonerów i miłośników motoryzacji. Model ten różnił się od wcześniejszych wersji Porsche tradycyjnym wyglądem, jednak zachował przednie zawieszenie oparte na stalowych lżejszych ramach. Samochód miał sztywne i wytrzymałe koła, które zapewniały skuteczną trakcję. Dodatkowo, nowy silnik był wytrzymalszy i zapewniał większy komfort jazdy.Porsche 911 E 2.4 z 1971-1973 to piękny, klasyczny samochód sportowy, który skradł serca wielu miłośnikom motoryzacji. Obecnie jest to rare car - skarb, który jest poszukiwany przez mnóstwo kolekcjonerów, ale jego cena rośnie w zastraszającym tempie. Model ten od lat utrzymuję swoją wartość i jest bardzo ceniony na rynku samochodów klasycznych. Model Porsche 911 E 2.4 z 1971-1973 to samochód, który został zaprojektowany, aby móc zaspokoić rosnące wymagania klientów w dziedzinie sportu i komfortu. Jego zmieniony wygląd na zewnątrz i wewnątrz sprawił, że stał się jednym z najbardziej lubianych i niezapomnianych modeli tej marki.